本生堂 中醫診所

本生堂 中醫診所

2015年12月6日 星期日

don't talk about me until you talk to me





最近有點 沉溺在 G+ 之中,看到兩則帖子,非常有意思 與 適應現今世代,分享如下: 


Don't judge me until you know me. Don't underestimate me until you challenge me. And don't talk about me until you talk to me.

不要我做出判,直到你認識我。别小看我,直到你挑我。有對話與了解之前,請不要談論我。






另一則是我喜愛的的法國存在主義鉅匠、1957 諾貝爾文學獎得主 卡繆Albert Camus 1913-1960) 的名句:







 "The evil that is in the world almost always comes of ignorance, and good intentions may do as much harm as malevolence if they lack understanding." ~ Albert Camus

“世上的 邪惡 差不多總是來自 無知如果缺乏溝通了解、善意 所造成的 禍害與傷害 與 惡毒意念 並無分別。

 

 

 

 

Louis Lortie plays Chopin Etudes Op.10 No.10-12, Op.25 No.1-3 

 

 

 

沒有留言:

張貼留言